Friday, November 25, 2011

rinduuuu..




C.I.N.T.A ADALAH ANUGRAH, PELIHARALAH IA SEMENTARA KITA MASIH MERASAI KEUJUDANNYA...

Thursday, November 24, 2011

&&~Will You??? ~&&





Bismillahirahmanirrahim..




assalamualaikumwtb..








Manusia itu memang diciptakan lemah..hakikatnya memang begitu,
sekuat mana pun luarannya pasti ada kekurangan, kelemahan samada yang dizahirkan atau diselitkan jauh dalam sanubari..
lemah bersilih ganti dengan kekuatan, dikala iman tinggi menggunung [metafora] terasa Allah tersangat dekat..namun apabila futur menghampiri pesimis,usnuzon pada Pencipta..
inikah hamba?? atau hamba yang ingin menjadi tuan?? (lawan tauke?)

tapi tetap Engkau Maha Lembut Ya Tuhan, Engkau Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani
terkadang hati ini tersentuh, seberapa banyak kemungkaran,kelalaian manusia Engkau tetap mencurah-curah nikmatMu..Allah! Engkau Indah,Engkau Sempurna..bukakanlah hati-hati kami untuk mengenalMu..ameen

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan LEMAH" [Quran An-Nisa: 28]

Wahai Yang Maha Lembut, berlembutlah dengan kami~ameen


C.I.N.T.A ADALAH ANUGRAH, PELIHARALAH IA SEMENTARA KITA MASIH MERASAI KEUJUDANNYA...

*~PerMaTa~*



assalamualaikum..


~Dengan Ladaz Bismillah..di mulakn pagi Jumaat yg penuh berkat..Berkumandang merdu lagu nie..Tersentuh rasa hati..Ermmm..dlm hati yg amat dalam. Betapa mulianya pengorbanan seorng insan yg bergelar isteri. Wanita yg di angkat oleh Allah mertabatnya utk menjadi permaisuri dlm syurga..Dan bidadari di hati seorng suami..






Telah kusiapkan
Satu daerah paling sunyi
Dalam hati ini untuk kau isi
Sebagai isteri

Untuk kau penuhi dengan kemuliaan
Seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang

Ku ingin kau jadi wanita mulia
Yang tahu harga budi dan hati
Seorang lelaki bernama suami

Kerana engkau isteri...
Ku ingin kau mengerti
Bahawa hidup ini tak semudah yang kita janjikan
Yang kita janjikan
Kerana kau isteriku














"Wahai Tuhan kami, kurniakanlah kepada kami dari pasangan kami serta zuriat kami ketenangan/ketenteraman dan jadikan kami imam kepada oran2 yang bertaqwa"~ameen [Quran Al-Furqan: 74]

"Ya Muqtadir, lets our feet stand firm and our hearts stay unchanged"~ameen













C.I.N.T.A ADALAH ANUGRAH, PELIHARALAH IA SEMENTARA KITA MASIH MERASAI KEUJUDANNYA...

Wednesday, November 16, 2011

...Hanya Seorang Aku..





         ~**~AKU BERCERITA, AKU BAHAGIA. AKU BERCERITA, AKU HIDUP ~**~
















~kebahagiaan itu bukan saja pada harta kebendaan atau wang yang banyak, malah bukan jua pada wajah yang cantik. Namun bagiku kebahagiaan yang paling nikmat ialah apa bila aku boleh ke sini, menyandarkan bahu pada juring2 ayat. Melakar potret perjalanan pada nota2 yang nampak bisu tapi bersuara.


Aku akan lumpuh, jiwaku fana jika aku tidak ke mari. Blogku..kadang aku rasa sangat kesunyian dalam keriuhan, maka di sini ada kemeriahan yang indah..


Aku bukan anak seni atau bjiwa puitis namun aku cukup puas dan bahagia di sini walaupun tanpa sesiapa..


Hanya seorang
yang mencoba menuangkan kisah
dalam bentuk rangkaian kata

Tak pernah bermaksud menggurui
hanya sekedar berbagi
dan saling mengingatkan
(terutama untuk diri sendiri :p)

Bermaknakah?
Pembaca yang lebih berhak menilai!



Seorang aku tak akan menjadi orang lain..Tolong jangan meminta untuk itu semua..






C.I.N.T.A ADALAH ANUGRAH, PELIHARALAH IA SEMENTARA KITA MASIH MERASAI KEUJUDANNYA...

~StanZa SeBuah RinDu~







Dimulakan dengan assalamualaikum .hehehe .di sudahii belum lagii .ok hari ni langit yang tak secerah air lautt yang kebiru biruan just hanya mendung mendung sahaja ( siap hujan lebat ngan petir lagi tapi syukur ada hikmah tu ). tapi bile di renung balik langit yang memendung itu  aku memikirkan tentang KERINDUAN atau erti kata lain I MISS YOU ?? . tetibe tergiang giang dipikiran ku tentang itu .adakah aku memang MERINDUAINYE ?? . HEHE  tetibe cam jiwang pulak dahh .hahaha anyway entah lahh tapi ye .hahaha macam mana tuhh .hehehe . ok berbalik kepada sayu sayu tadi .hmmmm aku rase aku memang nak jumpe KERINDUAN ITU nak sangat . mana tahu suatu hari yang indah aku dapat tersenampak dengan KERINDUAN ITU?? .hehehe . tak mungkin .tapi sekarang KERINDUAN sudah berbahagia .so ta bole kacau tau . just dapat doa kan kebahagian dia dari jauhh .insyallah semoga dia sangat sangat berbahagia. amin~  "saya tumpang gembira". gembira ta kacau idup awok lagi sebab saya kan dah janji tak akan kacau atau dengan erti kata lain apa jek larr .tettet . ok ni semua didapati di buku hatiku saja jek nak upadate .tak buang masa kan kan sebab kawan saya cakap kalau ada blog niy buat apa tade mende macam buang masa . err sangat sedihh sikit .tapi saya tak kesah, tuhak sya . ok lah niy baru disudahi dengan allhamdulilah .Oppttss..sblum blalu..singgahkn mata bundarpun di puisi yg ala ala bnyk kurengnye..tapi memadai bagiqu nak luah kn tentang STANZA SEBUAH WINDU..eeee, silap RINDU..














Mari kita bicara tentang kerinduan
tentang kerinduanku menatap laut di antara titis air hujan
tentang kerinduanku mendengar suara angin mendesah
tentang kerinduanku mencium aroma tanah basah
tentang kerinduanku duduk dalam diam di sisimu
dengan rasa sepenuh dada yang membuat lidahku kelu

Mari kita bicara tentang kenangan
yang terkadang terlalu indah untuk dilupakan
tentang terangnya sinar bintang
yang menyinari langit kelam hingga benderang
tentang tenangnya air mengalir
yang melarutkan gundah hingga ke hilir

Mari kita bicara tentang kenyataan
meskipun terkadang tak semanis angan-angan
tentang kesabaran seluas angkasa
yang mampu mengubah benci menjadi cinta
tentang keikhlasan sedalam samudera
yang membuat prahara tak menjadi bencana

Mari kita bicara tentang cinta sejati
yang kau tunjukkan meskipun tanpa proklamasi
tentang hati yang penuh kasih sayang
meskipun tanpa kata yang membuat raga jadi melayang
tentang janji di hadapan Ilahi
untuk memelihara cinta agar selalu bersemi



C.I.N.T.A ADALAH ANUGRAH, PELIHARALAH IA SEMENTARA KITA MASIH MERASAI KEUJUDANNYA...