Monday, July 4, 2011

.::.SeBuaH KeSakSiaN..::.


dari semalam nk update.. xdpt2.. agak sedih jgk.. smpai terngadu kat seseorg.. "aku xleh update blog.. wuaaa!!'

hari nih bkn nk balas dendam ke ape.. tp nk tulis puas2.. :) segala rasa, gumbira, happy, dan bahagia.. huhu.. same la tu kan??


ok, sy dh merapu..




Emm..main letak je ..tapi bunga ni cantik sebagai kesaksian kebesaran sang Pencipta..
 

amma ba'du..



Alhamdulillah.. segala rasa kecintaan ku untuk yang Maha Pencinta.. dan titipan rindu buat Sang Kekasih Allah tiada pernah ada hujungnya.. insyaAllah..



dalam setiap derapan langkah, dan bebutiran titis keringat yg telah berjuta-juta gugur menghumban ke bumi..segalanya tidak akan pernah mematikan langkahku, azamku juga impian ku.. mungkin juga impian kita semua..

Adeh pelik jugak entry ni..Judul lain..apa yang aq dah tulis ni lain..Apakah ini SURATAN ATAU KEBETULAN?? Jari jemariku mengukir butir bicara mengikut pena atau pena mngikut rasa yang terluah dari aliran jiwa?






ya Allah.. Kau pimpinlah aku..

kemurkaan-Mu adalah ketakutanku..

cinta-Mu dambaanku..

rindu-Mu tasbihku..


aku yakin, bahwa Kau telah menjaga hatiku.. hingga ke hari ini..

walaupun Kau tahu belesungkawa yang terbuku di hati saban waktu,

dan jagad raya-Mu memahami akan rinduku,

pada insan itu..


aku tahu,

biarpun bibirku menafikan segala gundah itu,

tidakkah Kau ingin aku keluar dari belenggu dosa ini?




Bibir mengukir senyum,
Bahagianya terasa,
Di dalam hati..
Ketika “dia” pergi…
Meninggalkanku sendiri bersama cinta Ilahi..
 

Kemudian, sesungguhnya Tuhanmu (mengampuni) bagi orang-orang yang mengerjakan kesalahan karena kebodohannya, kemudian mereka bertaubat sesudah itu dan memperbaiki (dirinya), sesungguhnya Tuhanmu sesudah itu benar-benar Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.
 
[An-Nahl, 16:119]





C.I.N.T.A ADALAH ANUGRAH, PELIHARALAH IA SEMENTARA KITA MASIH MERASAI KEUJUDANNYA...

No comments:

Post a Comment