Cinta Kasih

Saturday, September 3, 2011

~Di Pusara CinTa~





Bismillahirahmanirrahim..






Peringatan buat Diriku...Ya Allah, jauhkanlah aku dari api neraka dan azab Kubur..





Rindu itu Seindah Pelangi...
berbagai warna pnuh berseri...
syang itu seharum bunga mewangi...
di sentuh tak dpat namun wujud di sisi....
cinta pula sehangat matahari...
hadirnya di nanti...
perginya dicari...
hadirnya pnuh erti....
hilangnya tiada pengganti...


( ku sunting kata2 ni dri blog seorng kekasih..:p ) = buat gempaq lak ag ni..








Ade kesempatan, syukur, hari ni ziarah puasara mama di Damansara, balik dri umrah memang niat pertama jumpa mama di pusara Bukit Damansara serta arwah di Melaka. Ini niat utamaku..

Aku melihat hari ni makin ramai orang ziarah kubur. lagilah di Bukit Damansara ni,.Sebab ramai yang baru balik dari bercuti kot..bagai satu pesta pulak dengan wangian bunga, warna mawar serta wangian kenanga serta melur yang semerbak..Tenang jiwa mendengar mendayu dayu bacaan yasin dan tahlil dari setiap pusara..

Aku melangkah melirik setiap wajah yang mempunyai sejuta tanda dan maksud kehilangan antara redha, pasrah dan keberatan serta kehilangan..






           Bila di doa di baca..maka hati pun berharap cinta ini merapat pd mu..  








         Pepagi kuburan ni masih lenggang..jap lagi penuh la dgn banjiran manusia..







              Kita merasakn mereka bersendirian di alam sana, sebenarnya kitalah yg kesunyian...






Sebanarnya aku sudah hilang kata2 tuk mnyatakn tentang hasratku pdmu..Kerana aku sudah luahkan semuanya di hadapan Kaabah tentang cintaku..Ia tidak akn bersisa kerana ia bulat dan murni dan aku tinggalkan di Maqam Ibrahim tentang memory kita dan mngharap ia akan bertemu di syurga sana...




                              ( pic ni x de kena mengena..ni masa aq ziarah dn umrah di Mekah )
                              Aku lepaskn rindukn terbang bersama jariyah dan ehsanMu ya Allah...


Tuhan..kenapa kosongnya hatiku untuk mencatatkn, jemariku sudah tidak mahu membantuku mengetik setiap patah perkataan..Bait bicarapun sudah hilang makna..Aku hanya bertafakur di pusara ini..

C.I.N.T.A ADALAH ANUGRAH, PELIHARALAH IA SEMENTARA KITA MASIH MERASAI KEUJUDANNYA...

1 comment:

  1. jiwa hnya akan tenang dgn mengingati Allah..Putri Arora sya sentiasa mngikuti entry arora..kerna ia bkn saja satu bahan ilmiah tapi bagai air gunung yg mmberi pencerahan hati yg gundah..terutama dlm mengingati Allah..

    ReplyDelete