Cinta Kasih

Wednesday, November 16, 2011

...Hanya Seorang Aku..





         ~**~AKU BERCERITA, AKU BAHAGIA. AKU BERCERITA, AKU HIDUP ~**~
















~kebahagiaan itu bukan saja pada harta kebendaan atau wang yang banyak, malah bukan jua pada wajah yang cantik. Namun bagiku kebahagiaan yang paling nikmat ialah apa bila aku boleh ke sini, menyandarkan bahu pada juring2 ayat. Melakar potret perjalanan pada nota2 yang nampak bisu tapi bersuara.


Aku akan lumpuh, jiwaku fana jika aku tidak ke mari. Blogku..kadang aku rasa sangat kesunyian dalam keriuhan, maka di sini ada kemeriahan yang indah..


Aku bukan anak seni atau bjiwa puitis namun aku cukup puas dan bahagia di sini walaupun tanpa sesiapa..


Hanya seorang
yang mencoba menuangkan kisah
dalam bentuk rangkaian kata

Tak pernah bermaksud menggurui
hanya sekedar berbagi
dan saling mengingatkan
(terutama untuk diri sendiri :p)

Bermaknakah?
Pembaca yang lebih berhak menilai!



Seorang aku tak akan menjadi orang lain..Tolong jangan meminta untuk itu semua..






C.I.N.T.A ADALAH ANUGRAH, PELIHARALAH IA SEMENTARA KITA MASIH MERASAI KEUJUDANNYA...

2 comments:

  1. Walaupun bulan dan bintang gagal dinda genggami
    bukan bermakna hidup ini sudah berakhir,
    walaupun kejayaan itu gagal dinda perolehi
    bukan bererti dunia sudah kiamat,
    Walaupun dinda diuji sebegini,
    bukan bermaksud Dia membenci dinda…

    UjianNya maha meluas
    hanya minda yang terbuka saja bisa memahaminya
    hanya jiwa yang redha saja bisa meredhainya
    hanya hati yang tunduk saja bisa pasrah kepadanya.
    Dia pasti punya rencanaNya,
    Dia pasti punya aturanNya,
    Dia juga pasti punya perhitunganNya.

    Seandainya kamu diberikan WAJAH yang cantik, BINALAH hati secantik wajah agar Allah kurniakan TEMAN HIDUP yang berhati jernih..

    ReplyDelete
  2. ujian tandanya Allah semakin syng dan Dia mahu kita lebih kuat mnyintaiNya...

    ReplyDelete