Cinta Kasih

Wednesday, November 16, 2011

~StanZa SeBuah RinDu~







Dimulakan dengan assalamualaikum .hehehe .di sudahii belum lagii .ok hari ni langit yang tak secerah air lautt yang kebiru biruan just hanya mendung mendung sahaja ( siap hujan lebat ngan petir lagi tapi syukur ada hikmah tu ). tapi bile di renung balik langit yang memendung itu  aku memikirkan tentang KERINDUAN atau erti kata lain I MISS YOU ?? . tetibe tergiang giang dipikiran ku tentang itu .adakah aku memang MERINDUAINYE ?? . HEHE  tetibe cam jiwang pulak dahh .hahaha anyway entah lahh tapi ye .hahaha macam mana tuhh .hehehe . ok berbalik kepada sayu sayu tadi .hmmmm aku rase aku memang nak jumpe KERINDUAN ITU nak sangat . mana tahu suatu hari yang indah aku dapat tersenampak dengan KERINDUAN ITU?? .hehehe . tak mungkin .tapi sekarang KERINDUAN sudah berbahagia .so ta bole kacau tau . just dapat doa kan kebahagian dia dari jauhh .insyallah semoga dia sangat sangat berbahagia. amin~  "saya tumpang gembira". gembira ta kacau idup awok lagi sebab saya kan dah janji tak akan kacau atau dengan erti kata lain apa jek larr .tettet . ok ni semua didapati di buku hatiku saja jek nak upadate .tak buang masa kan kan sebab kawan saya cakap kalau ada blog niy buat apa tade mende macam buang masa . err sangat sedihh sikit .tapi saya tak kesah, tuhak sya . ok lah niy baru disudahi dengan allhamdulilah .Oppttss..sblum blalu..singgahkn mata bundarpun di puisi yg ala ala bnyk kurengnye..tapi memadai bagiqu nak luah kn tentang STANZA SEBUAH WINDU..eeee, silap RINDU..














Mari kita bicara tentang kerinduan
tentang kerinduanku menatap laut di antara titis air hujan
tentang kerinduanku mendengar suara angin mendesah
tentang kerinduanku mencium aroma tanah basah
tentang kerinduanku duduk dalam diam di sisimu
dengan rasa sepenuh dada yang membuat lidahku kelu

Mari kita bicara tentang kenangan
yang terkadang terlalu indah untuk dilupakan
tentang terangnya sinar bintang
yang menyinari langit kelam hingga benderang
tentang tenangnya air mengalir
yang melarutkan gundah hingga ke hilir

Mari kita bicara tentang kenyataan
meskipun terkadang tak semanis angan-angan
tentang kesabaran seluas angkasa
yang mampu mengubah benci menjadi cinta
tentang keikhlasan sedalam samudera
yang membuat prahara tak menjadi bencana

Mari kita bicara tentang cinta sejati
yang kau tunjukkan meskipun tanpa proklamasi
tentang hati yang penuh kasih sayang
meskipun tanpa kata yang membuat raga jadi melayang
tentang janji di hadapan Ilahi
untuk memelihara cinta agar selalu bersemi



C.I.N.T.A ADALAH ANUGRAH, PELIHARALAH IA SEMENTARA KITA MASIH MERASAI KEUJUDANNYA...

1 comment:

  1. Ku petik daun tuk ku jadikan kertas
    Ku patahkan ranting tuk ku jadikan pena
    Ku teteskan airmata tuk ku jadikan tinta
    Lalu kutulis bahwa..
    AKU AMAT RINDU PADAMU..:)

    ReplyDelete