Cinta Kasih

Tuesday, March 6, 2012

Kenapa???

Asslamualaikumwtb..


Apa adanya kita?, siapa kita ( terutama diriku ). Kenapa harus memperkecilkan diri sendiri, kebolehan, apa saja, hatta karya. aku sering merunggut karyaku tak sehebat orng lain. Yang paling sedih aku dah creat blog ni, 'ikut dan' je ku dtng sini. Time mood ok, time idea cantik dan bumm je aku datangke daeerah blogku. Baru aku sedari, aku seolah mengannggap blogku 'TONG SAMPAH'..
Apa natijahnya sebuah 'Tong Sampah?' hina? tak guna, busuk, buruk? semua ada.. Faham2 je la kalau dah di sebut 'Tong Sampah'. Baru aku sedari, yang aku selalu silap dan anggap buruk ni la sebenarnya yang sentiasa setia menerima kumbahan suka dan duka yang aku buang ( luah ). tulis dan catit..









Kenapa?
Tak update hari ni sebab rasa malas
banyak kerja

Kenapa?
Malas nak perah otak menulis di sini
sebab idea tak mau singgah

Kenapa?
Singgah baca blog orang lain, tinggal komen
tapi tamau pula taip entry blog sendiri

Kenapa?
Buka web-page dashboard blog
tapi tak tahu nak update apa

Kenapa?
Habiskan masa tengok budak-budak ni sembang
tapi malas nak menyampuk sama

Kenapa?
Pergi technical talk petang tadi
tapi tak faham satu apa?

Kenapa?
Betulkan report projek 
assgmnt tak siap
tapi rasa makin dibetul makin salah

Kenapa?
Pergi dengar taklimat 'Bantu Gazza'
tapi tak rasa sedia pun tuk semua tu

kenapa?
Banyak kenapa tapi tak ada jawapan
Sewel atau biol ni

dan

kenapa?
rasa celaru eyh!





p.s: x sedap hati selagi tak update. So, update je la sampah sekali pun.. kan Rora dah kata,sampah-sampah sekali pun. Blog kita. Bukan kita tumpang blog orang kan kan kan lain.  Byeee 



C.I.N.T.A ADALAH ANUGRAH, PELIHARALAH IA SEMENTARA KITA MASIH MERASAI KEUJUDANNYA...

No comments:

Post a Comment