Cinta Kasih

Monday, September 10, 2012

KWANG-KWANG..




KEKASIHku tiada menyamai kekasih yang lain biar bagaimana, satu pun tiada. Tiada selain DIA yang dapat bertempat di dalam hatiku. KEKASIHku ghaib dari penglihatanku, tetapi DIA tidak pernah ghaib di dalam hatiku walau sedikitpun."

(Rabi'atul 'Adawiyyah)



Hello kawan-kawan. Lamanya aku tak menulis hehehe. Haih taktahu la kenapa aku asek takde mood je nak menulis. Idea tu ada, cuma 'rasa' nak menulis tu belum betul-betul 'kick' lagi. Hemphhh hemphh, susah kalau kat dunia ni semuanya nak perfect kan? *ketuk kepala sendiri*

Nie tengah mood syawal ni.. Nak masuk la juga post raya ni, ( ini kad ucapan tau..) wlau pun dh sywal nak kata 'selamat tinggal..adesh.. Apa pun korang tetap di hatiku..sebab tu aq post gambar ni...( malu2 kucing )










Mulut manusia, kita tak boleh nak tutup.
Tanggapan mereka, itu hak individu.
Diam bukan bermakna sombong.
Diam bukan bermakna tak peramah.
Tapi…
Bukankah lebih baik diam daripada bercakap atau menyampuk perkara yang tak ada manfaat dan membuka ruang untuk kita mengumpat??? Tak gitu??? ^^,sytttt..baru je blend nafsu di Ramadhan..
Well, one thing aku perasan pasal orang Malaysia ni, lagi-lagi orang melayu; we love stating the obvious!! Yes, that's we do. We actually state whatever that is obvious to see by everyone. Sedar tak? Ke belum sedar lagi?


Apa yang kita nampak, itu yang kita akan cakap. Lagi-lagi kalau makcik pakcik nenek atok. Yes, Malaysians are like that because we are cool peopl
e ~ *tudungflips*

Contoh nya begini;


Haritu aku kat office, during my break time, aku tiba-tiba lapar gila. Macam ada satu gelombang kelaparan yang tiba-tiba attack perut aku. Makanya aku terpaksa meninggalkan semuanya demi untuk menggembirakan perut aku sendiri. So aku turun lah pergi beli makanan.


Then tengah pilih-pilih makanan nak beli, sekali tu ada someone tegur aku:


Taktahu siapa : Assalamualaikum.

Aku : *Bingung jap" Err waalaikumsalam :)

Taktahu siapa Buat apa tu? Beli makanan?




Seriously? Like, seriously? Kau dah nampak aku dok pegang makanan kat situ, and for God sake, I am in the middle of food court, what else am I doing there? Swimming?


Even worse, pernah tu aku tengah bersiap-siap nak keluar, aku keluar masuk lah kan bilik aku tu. Biasa lah, nak tengok cermin lah, then baju tak sesuai lah. Ahak ahak typical woman :P Ngehehehhehehe. So obviously la kan aku tengah bersiap,

Untuk kelihatan sopan, saya tidak mahu menggelarkan benda ini sebagai 'soalan-soalan bodoh', jadi saya memanggil ia 'stating the obvious' - lebih molek kan? :) And yes, sedikit sebanyak kekadang tu aku macam pasrah pun ada bila benda macam ni jadi kat aku. Lelagi bila kat rumah tu. Sedih sedih.


Aku : Bik, sikat mana?

Bibik : Ada kat kok dalam kamarnya Rora . Kenapa? Rora mau sikat rambut ke?

Aku : Errrrrr? T______T

(TAK BIK, RORA OBSESS DENGAN SIKAT. I ACTUALLY FALLING IN LOVE WITH YOUR SIKAT! LET ME MARRY YOUR SIKAT MA!!)


ni bukan aq, sebb aq lagi cumill..ahakkk belajar perasan tangani streesss..

Aku : Okay bik, Rora keluar dulu, nak pi makan sat. *lelari comel keluar dari bilik menuju ke pintu rumah*

Bibikku : Eh Rora, mau pergi mana? Nak keluar ke tu?

Aku : Hmmmm T____________T


(TAK LA BIBIK, Rora SUKA INFORM BENDA YANG SHIKIN TAK AKAN BUAT. LAGIPUN I FELL IN LOVE WITH OUR DOOR. THAT'S WHY)

Aku pakai lelawa nak keluar, terjumpa jiran yang macho duk sembang sbelah rumah.

Aku : Eh hi!

Jiran : Hey Rora.

Aku : *Senyum girang*

Jiran :
 Nak keluar ke?

Aku : T_______T


(EH TAK LA, SAJE JE PAKAI LELAWA GINI NAK JUMPA ANDA, LEPAS NI NAIK RUMAH BALIK. SAJE BUAT CATWALK. )




Aku : *menuju ke toilet*

Kawan : Wehh kau pergi mana tu? Gi toilet?

Aku : EH NO! KAU TAK NAMPAK KE PINTU NARNIA KAT TEPI TOILET NI? AKU NAK MASUK KE DUNIA NARNIA WEII! JOM AH!
---------------------------------------

Aku : *dalam toilet*

Kawan :
 Eh hi Rora! Nak guna tandas eh?

Aku : EH NO! I DON'T KNOW WHY BUT I JUST LOVE TO BE HERE, IN THE TOILET. I FEEL SAFE AND I FEEL LIKE SLEEPING HERE. DON'T YOU FEEL THE SAME?
CEPUKKKKK!!! WHAT THAT?? ahakkk, tak tanye lakk..:p 





Benggang suda.. ;p











Oh sebelum mengakhiri entry ini,
nak ucap:



SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN!
SEMOGA KITA SEMUA MASIH LAGI DIBERI KESEMPATAN OLEH ALLAH SWT UNTUK BERJUMPA DENGAN RAMADHAN DAN SYAWAL TAHUN DEPAN.
INSYAALLAH :)

Dan mintak maaf jika aku pernah buat korang sakit hati or apa-apa je lah. Maaf :')


Hopefully takde siapa yang terasa tengah entry ini and moga-moga kalian terhibur :)


Assalamualaikum.




* Kenapa takde siapa nak tanya aku "Eh Rora, you ni perempuan?". Sumpah boleh jadi "Question of the year". No joke..hiks3..





Aq tengah on9 di FB..."BUAT PE? ON9 KE??".. ahakkk tambah naciii..







C.I.N.T.A ADALAH ANUGRAH, PELIHARALAH IA SEMENTARA KITA MASIH MERASAI KEUJUDANNYA...

No comments:

Post a Comment