Cinta Kasih

Friday, September 7, 2012

Nazam Asmara..Air mata bercerita...




~Perjalanan...( otw Melaka )..07/09/12..

Assalamualaikumwtb..


                                           Nazam Asmara..Air mata bercerita...

B ILA PENAKU MENULIS...BILA MINDAKU BERFIKIR...DAN BILA HATIKU BERKATA-KATA..







Untuk   entry  kali ini aku rasa aku bagai seorang  budak perempuan yang sedang mencoret puisi-puisi indah dan melakar lukisan seumpama pelangi di kanvas nan  usang namun dengan maksud yang tersirat yang terkadang aku sendiri terpana sendiri, ‘siapa aku sebenarnya?..’

Usai saja kerja-kerja kampus dan pejabat, rutin harian hari jumaat lepas buat medical checkup, aku tak kesah resultnya apa, yang aku tahu aku kemas barang dan pakaian yang perlu, start enjin kereta atau melolong mohon bantuan pakcik jika aku rasa tidak berdaya..Menuju satu destinasi  yang tidak pernah jemu-jemu untuk ku ‘bertamu..’
Aku merasakan tempat ini suatu yang sangat indah..bagaikan satu taman permainan kanak-kanak, Cuma bezanya taman kanak-kanak ada segala peralatan permainan..Tapi di taman ini lain namun  damai, tiada tawa hilai si kecil tapi ada bayu lembut, ada syahdu berlagu ada ayat-ayat cinta dari bait kitab suci..





Ada Taman
Yang ingin kita pergi..
Biar kau menjauh
Dan aku mendekat
Ada pintu hanya aku Berlari
Ada diari berteka teki
Tanpa berkunci
Sekali lagi aku ke sini
Menjejak rindu di hati..












                                                       Allahhurabbi...

Sedari hampir 2 tahun sudah..
laman rumahnya selalu kulewati
setiap kali rumahnya kulalui, seringkali kepala ini mengintai-intai
dengan harapan akan terpandang raut wajahnya
persis sang perindu tegar
yang tidak dapat lihat tuan badan
dapat lihat bumbung rumahpun jadilah..
huhuhu..



Sedari setahun lebih ini berita mengenainya selalu diperolehi melalui mimpi dan kenangan
jua laman sesawang FB dah di padam
serta bual bicara teman
sepi


hari ini
wajahnya kutatap
susuk tubuhnya kurenung
semangatnya kuserap
bicaranya kuhadzam

biarpun ku tahu
di antara 2 batu tanda ini
aku masih melihat
aku masih merasa
tentang
dia





.

C.I.N.T.A ADALAH ANUGRAH, PELIHARALAH IA SEMENTARA KITA MASIH MERASAI KEUJUDANNYA...

No comments:

Post a Comment