Monday, March 24, 2014

Selayang KaSih 1



Selayang Kasih~Umrah  Hamba Yang Berdosa..
KERESAHANKU DI RAUDHAH..




Raudhah Taman Syurga Melarik CinTa
Assalamualaikum...

Aq menulis lagi,pena terjaga  kembali lagi..hehehe...Sebenarnya aq tak boleh tido, pusing kanan, pusing kiri,tak pejam-pejam jugak mata den ni...Tiba-tiba tertimbul la idea untuk menulis di blog yang kesepian ini..hehehe ( sepi?? Ehemmm..Tuhankan ada,di tanah suci ni beb.. )..
Mujur laptop sebelah katil je, just on kan sahaja...



Selepas selesai doa selamat dan solat hajat disampaikan aku teringat sedikit tazkirah oleh ustaz tersebut.Takzirah tersebut mengenai tanggungjawab seorang pekerja mencari keredhan rezeki yang halal. Pada penutup tazkirah tersebut, ustaz telah berkongsikan suatu hadis iaitu:-


" Allah akan mengangkat darjat seseorang itu, jika ia MENCINTAI pekerjaan yang dilakukan"


Mataku terpejam tapi keindahan itu memanggilku sehingga setiap mimpiku ada bunga2 syurga..


Sepanjang tazkirah yang disampaikan banyak input yang berguna. Didalam pekerjaan kita haruslah iklas, jujur dan amanah dengan tanggungjawab yang diberikan, dan haruslah mencintai pekerjaan tersebut, barulah rezeki yang kita terima itu barokah...

Bagi aq, bukan sahaja didalam pekerjaan  kita perlu bersikap ikhlas, jujur, dan amanah malah didalam kehidupan seharian kita juga perlu diamalkan. Rezeki tu datang bermacam-macam iaitu rezeki pekerjaan, rezeki keluarga, rezeki jodoh, dan mcm2 la rezekinya...Kini aq syukur dengan rezeki yang dimiliki, jika pada mata kasar orang mungkin tidak memadai, tetapi aq yakin rezeki Allah..

In Shaa  Allah jika kita melakukan sesuatu itu dengan ikhlas, jujur dan amanah Allah akan memberikan rezeki yang terbaik yang tidak dijangka-jangka pada kita pada suatu hari nti, hanya cepat atau lambat sahaja..Oleh itu, terima kasih dengan peluang yang diberikan..

Apa pun kita haruslah la berdoa dan percaya pada rezeki, Jika sesuatu perkara itu kita buat dengan sepenuh hati, Allah akan memudahkan segala urusan..Kadang-kadang didalam perkara yang kita alami mungkin tak lepas dengan ujian yang diberikan, tapi percayalah  setiap ujian yang diberikan ada hikmah disebaliknya. Setiap ujian yang diberikan tanda Allah sayang pada kita. Pedulikan semua kata-kata orang sebab semuanya perancangan dr NYA..

Aseymen aq suka pegang kata-kata ini:-

                           
    "What you give, you will get back"

Baik yang kita beri, baik juga la yang kita akan terima nanti, jika buruk yang kita bagi buruk juga yang akan kita terima..Sebab "Janji Allah itu Pasti!!" Amin sehingga aku berasa tidak akan pernah lelah untuk bermohon dan meminta pada NYA..





Allah sangat suka kepada hamba2Nya yang sentiasa berdoa dan mengadu..



Wah! panjang pulak aq melalut tgh mlm2 buta ini...Mata  ni pun tiba2 mcm dah nak layu, besor kecik, besor kecik je tgok skrin laptop ni..

Oleh itu, mohon aq ini berundur diri bagi beradu dahulu yea...Assalamualaikum...:)


p/s: Semua juadah jamuan yang disediakan sedap-sedap belaka, kekenyangan mcm ular sawa balik td..hehehe..:)



C.I.N.T.A ADALAH ANUGRAH, PELIHARALAH IA SEMENTARA KITA MASIH MERASAI KEUJUDANNYA...

No comments:

Post a Comment