Saturday, April 2, 2011

~Biarkan SaJa DeRiTa Itu!~



Aku sudah serahkn cintaku padaNya, dalam tidur dan jagaku sudah ku tambatkan PadaNya dengan tanpa ragu dan aku damai kini..
Aku merasa resapan bahgia yang membetung dalam benakku sehingga aku bisa bangkit utk cinta ini.

.


Jauh sudah aku berjalan mngores mimpi mnganyam kenangan, kini aku harus kumpul semuanya,dlm sebuah peti ingatan,ku kunci,jaga jgn ada sawang dusta dan curang mnganggu..Itulah nilai kesetiaanku..
Sudah dua minggu dia pergi dan seminggu aku mngetahui..aku merasakn hari2ku penuh Tanya Tanya dan bagai mimpi..Rujuk pd waktu aku mnjadi tambah keliru dan rapuh..Atau aku harus biar saja rasa ini mngundang mendung..
Aku cuba mengisi hari-hariku dengan kepura-puraan,  aku ketawa, aku senyum dan aku berlari serta buat apa saja rutinku dan yg paling aku suka duduk di satu sudut yang sunyi..tanpa gangguan, itu paling indah padaku serta ziarah pusaranya kerana itu amat damai bagiku..

“Cantik dan ok dah gambar ni kat sini, apa pendapat u”

“Hah?? Macam ni cantik?? Mata u senget ke gambar ni tegak?”

“Loh..dah hamper satu jam i atur gambar ni dan satu tempat yg paling sesuai dengan bingkai dan mood potret monalisa melanau ni, hanya sudut ni yang tersesuai bagi M.e..”sungguh2je rupa dia bcakap..aku hnya mnecebik bibir..

“Macam ni..tengok baru Nampak sempurna wakk..he.he.” jari gatal ku menolak sedikit bingkai potretku menjadikn bingkai yg memang di akui sudah terletak cantik menjadi senget 35%, berkerut wajah abng, kerlinganku tepat pada dahinya yang berkerut dari tadi..pasti dia tahu aku mula cari onar. Kepalanya di sengetkan..spontan dia tersenyum seperti selalu..aku mula rasa rimas dan meluat..

“ooo, emm rupanya sudah cukup sempurna yag, x sangka senget ni betul2 abstrak erk.” Abng mula meledakkan bomm bahasanya..aku terkejut dengan jawapannya, aku fikir dia marah or tolak semula, sbb itulah yang aku mahu..tapi sebaliknya..eeeeeeeeee  geramnya..

Aku tinggalkan dia dengan buah ketawa yang mcm selalu..Sakit hati aku..Dia menang lagi..

‘Padan muka aku’..

Panas rasa mataku, aku seka rupanya air mataku tak pernah kering akhir2 ni walau pun hampir seminggu dah aku menangis macam orng tak betul.Bukan kehendakku..aku tak mau nanges..tak mau..tak mau.. tak mau..





Biarkn saja derita bertapak..

Aku harap satu masa ia bercambah menjadi pohon kenangan

Yg pastinya aku akan sentiasa berteduh di bawah,

Antara damai dan syahdu berbuah cinta..,.,


C.I.N.T.A ADALAH ANUGRAH, PELIHARALAH IA SEMENTARA KITA MASIH MERASAI KEUJUDANNYA...

No comments:

Post a Comment