Sunday, October 21, 2012

~Perjalanan 2~


Assalamualaikum...(^ ^)

~Inginku nyatakan sesuatu..Semalam kau pergi, seakan ingin ku tarik tanganmu..Ku gari langkahmu dan ku lukis senyumanmu, agar Kebahagiaan tidak lari meninggalkan ku..:-((

ughhhhh! apasal jadi mcm nie? 






Kembali la wahai hati merangkul tenang, agar tidak resah di landa gelisah..Apa yang aq buat hari ni semuanya serba tak kena..

Asyik nak marah je. Rasa resah dn putus asa, rasa tak sanggup hidup dalam situasi macam ni. Tapi apa sebenarnya masaalah aq??
Sehingga aku merasakan semua yg ada di sekelilingku tak penting..Aku mahu mereka membenciku dan aku pun mau membenci mereka..'Biarkan aku sendiri!!!.,'

~ Memujuk hati..:p

Bila tengok kaki ni, aku berfikir...walau seribu tahun aku beribadat pada Allah, masih tak mampu nak banding dengan rahmat Allah, walau dengan kakiku sebelah..tak boleh nak bayar balik kat Allah.. Tapi ada lagi makhluk Allah yang tegar memperkecil-kecil hukumNya.. Ya Allah ampunkan hamba ini..



Hidup ini diawali dari sebuah langkah, langkah yang kelak akan membawa seseorang dalam gerbang masa depan. Setiap langkah yang diambil akan menjadi sejarah perjalanan hidup seseorang , bahkan boleh jadi langkah yang diambilnya akan menjadi sebuah pelajaran berharga bagi orang lain dalam menjalani hidupnya. Untuk itu setiap langkah yang diambil senangtiasa dapat memberikan dampak positif bagi dirinya secara pribadi maupun orang lain disekitarnya.
Hidup ini memang sebuah perjalanan, perjalanan yang mengharuskan seseorang tetap melangkah sejauh dan sesulit apapun  yang harus dilalui. Hanya orang yang bermental kuat yang biasa melaluinya dengan lancar dan berani. Walau tidak kira  kelelahan fizikal dan mental kerap kali menghampiri dan mencuba mengganggu konsentrasi dalam pengambilan langkah bahkan terkadang mengarahkan seseorang menuju arah yang salah yang tidak sesuai dengan tujuan awalnya.
Setiap perjalanan pasti ada tujuan, sebelum seseorang mengambil langkah pertama pasti dalam benaknya sudah ada tujuan yang hendak ingin ia capai, ada target, ada harapan, ada strategi yang dibuat untuk dapat mencapai tujuan seboleh dan secepat mungkin.  Hal inilah yang akan menjadikan perbezaan mendasar dari setiap individu dalam memulai dan mengambil langkah. Adanya perbezaan sifat dasar yang dimiliki setiap individu memberikan warna berbeza dalam pengambilan langkah ada yang melangkah seperti berjalan biasa ada yang sesekali berlari, ada yang berlari cepat bahkan ada juga yang diam tidak bergerak sama sekali dan dari sinilah dapat kita lihat siapa memungkinkan boleh tiba lebih dulu walau tampa melihat sejauh mana rute yang akan dituju.



meneliti sebuah perjalanan, bagai memuhasabahkn kehidupan...



 Walau terkadang langkah pertama yang diambil seringkali sama, tapi tujuan akhir ingin dicapai kerap kali berbeza hal ini mungkin wajar karena pada dasarnya setiap orang punya keinginan yang berbedza-beza, tapi bukan berarti dalam situasi seperti itu semuanya boleh dimaklumi kerana selain tujuan harus juga di iringi dengan  tujuan. Sebelum memulai langkah seseorang sudah harus memperkirakan rute yang hendak dilalui dengan merancang target-target tertentu, hal ini dapat membantu seseorang untuk tetap fokus sembari memenuhi target-targetnya tersebut. Tapi terkadang walau tujuan yang ingin dicapai baik tapi dalam melangkah dan mencapai target kadang kita melakukan kesalahan untuk itu harus ada introspeksi biar kesalahan langkah itu boleh diperbaiki sehingga langkah-lankah berikutnya boleh menjadi lebih baik. Sudah benar dan fokuskah langkah anda ? Tersadung, jatuh dan bangun suatu yang lumrah..^_________^ fikir-fikirkan,,,

( sorryla tulisan dh jadi gini..tapi suka..:p )
~tak akn mngubah..he he


C.I.N.T.A ADALAH ANUGRAH, PELIHARALAH IA SEMENTARA KITA MASIH MERASAI KEUJUDANNYA...

No comments:

Post a Comment