Thursday, November 1, 2012

Mencari Pelangi...1

WAD 1...

Assalamualaikum ..







Dah makin stabil dan tak perlu lagi guna mesin untuk pernafasan ..hanya drip ni yang berjuntaian, nak wat canme dh nasib, redho je. tapi still kat wad lagi ~ alhamdulillah ya Allah s.w.t ..tq for everything ..



bila fikir tentang takdir , ia satu menakutkan dan ia juga boleh jadi sesuatu yang menggembirakan ~ setiap orang punya nasib dan takdir sama ada baik atau buruk terselindung dengan seribu satu hikmah ~ buruk tidak selamanya buruk dan baik tidak selamanya baik .. bila bercakap soal perasaan bukan semua yang kita harapkan akan jadi milik kita ~ kecewa ? usah di tanya kerna perasaan memang wujud dalam hati setiap manusia ...kadang2 sudah letih mengharap ! kadang juga mahu mengalah .. jika itu takdirku tiada dunia dapat ku larikan diri lagi dan waktu itu aku cuma mampu berserah ......



kesakitan tenpoh melahirkan jiwa semakin rasa diri HAMBA..


Takdir tentang perasaan, kenapa harus jatuh cinta di saat begini?? Ya Allah hanya Engkau maha mengetahui apa yang tersirat dan yang akan tersurat.. Aku sebnarnya takut, sangat takut.. Bukan takut aku di Tinggalkan. tapi sangat takut Meninggalkan.. Aku pernah luluh dan aku tidak sanggup lagi mewariskan keluluhan ini pada jiwa yang amat aku kasihi da cintai.. Biarlah aku sakit, biarlah aku menderita kerana aku sudah tegar dengan kesengsaraan...

Rora selalu berfikir andainya takdirku bukan bersama dengan orang yang kita cintai ~ apakah ada kebahagiaan untuk dia dan bisakah hati ini terbuka untuknya ? perasaan ibarat benih bila wangiannya sudah di suburkan susah untuk di matikan begitu saja cuma mengharap musim kemarau atau pun hujan lebat dalam tempoh yg lama ~ pasti benih itu mati juga ...........dan janga pernah siraminya lagi agar rasa itu kian hilang .. takdir ? siapa mampu menduga hanya Allah s.w.t yang menentukan ...

hati berbicara :
biarlah apa pun takdir itu , kuatkan kaki menghayun langkah 
jangan tersasar dari jalan yang benar , kerna dari jalan yang benar menuju takdir yang indah walaupun berliku perjalanannya ..
bila di jalan yang salah pasti liku2nya membawa ke takdir yang tiada seindah kata lagi .
cinta ? kadang2 kita senang mendapatkan cinta tapi susah untuk mengekalkannya ..

jika tiada jodoh seribu kali sayang xkan pernah akan bertaut tapi jika ada jodoh tak perlu bersentuhan tangan kerna hati sudah saling bersentuh ~

(ahukkk..tentu ade yg fenin lalat entry ni bercelaru, apa kena mengena sakit ngan cinta? ) cri ler jwpan sendiri, rora dh penat, nak nafas pun sakit ni..rehat jap


C.I.N.T.A ADALAH ANUGRAH, PELIHARALAH IA SEMENTARA KITA MASIH MERASAI KEUJUDANNYA...

No comments:

Post a Comment