Thursday, November 1, 2012

~Pelangi ~ 2~

Assalamualaikumwtb ..

Tajuk Pelangi.. ehek gambar aku ni ada la sikit berpelangi.. Tengah cari pelangi la ni..;p 

(✿◠‿◠) ~ Hapus kesedihanmu dengan ketabahan..Seka keringatmu dengan kesabaran..Ganti deritamu dengan senyuman..kerana stiap cubaan dari-Nya pasti ada hikmahnya..Allah slalu memberi pelangi di setiap badai..& kasih sayang Allah itu mendahului kemurkaan-Nya ~ (✿◠‿◠) 


** Entry pelanggi maka berwarna warni la segalanya.. :p







mengapa Allah ciptakan pelangi selepas hujan?
mengapa Allah tumbuhkan tanaman dan bunga2 selepas tanah yg kering kontang?
mengapa ku sangkakan panas hingga kepetang rupanya hujan di ten
gah hari? 
mengapa?mengapa dan mengapa ?


Sunyi je teratak ni sejak dua menjak  ni hehehe , maaf lah ada ketika di biarkan saja coretan itu bermain dengan perasaan , tidak mampu untuk mengungkapkan lagi ..hope korang semua sihat dan nikmatilah hidup ini dengan sekadar sahaja ..semoga moga kalian mendapat kerahmatan.


Duk terlantar ni terlalu banyak hikmahnya, kalau tak tak berkunjung la aku ke sini.. Tu la bak kata orang, time senang kita kadang lupa tempat kita berulit dan bmanja..


Bila Allah uji, sekejap nafas terhenti..Ya Allah jadilah aku hambaMu yang sentiasa kuat dan redho...




ada yang nakal curik gambar, ,mentang2 aq tak sedar..nak kena saman.. :p

kadang2 kita terpaksa hadapi ujian2 itu sendirian..
tanpa siape2 yg menyokong..
tanpa kawan2 mahupun keluarga ..
dan bila kite keseorangan kita akn jadi seekor rame2 yg akan bertukar seekor hulk..
dan menyalahkan takdir..
menyalahkan maha pencipta 
atas segala2 kesusahan2 yg kita alami..
ya Allah...lemah nya diri ni..
sehinggakan budak kecil mentertawakan kita..
kerana menangis bila di landa kesakitan
hey budak ! ape yg ko tahu..
grrrr !

( kan dah kena marah, tak baik tu syaitan masuk dah..isytifas bnyk2 rora )
** jgn korang keliru lak..ni time tak sedar..Sakit ni dah macam satu kerehatan yang panjang bagiku..tapi mohon Allah panjangkan nafas dan umurku, agar bila aku jaga, aku masih boleh menghargai setiap nikmatNya dan aku boleh melihat setiap senyuman insan2 yang aku sayang**



kadang - kadang kita tak mampu menduga apa yang jadi milik kita dan apa yang tidak akan pernah jadi milik kita hingga suatu saat benda yang bukan milik kita jadi hak milik kita dan hak milik kita hilang dr pandangan mata ~ siapa mampu menduga perasaan kasih dan sayang boleh hilang dalam sekelip mata ..walaupun dia dah sah menjadi pelangi hati kita ..








seseorang pernah bertanya ...

benarkah lelaki yang baik hanya untuk perempuan yang baik ? bagaimana jika perempuan yang tidak baik berusaha menjadi baik ? tiada peluangkah untuk dia mendapatkan pelangi hati yang terbaik buat dia untuk meneruskan sisa-sisa kehidupan ? ( berpusing2 otakku yang kurang stabil ni, sebab aku tahu, aku bukan wanita solehah idaman malaya..ahakkkk ) psttttt ~( utamakan kehendak Allah la woiiii ).

dan jawapannya .... Allah itu maha penyayang , Allah tidak akan pernah menghukum hambaNya yang ingin bertaubat dan berubah ke jalan yang benar bukan ? 

tapi andainya apa yang di takdirkan buat kita itu adalah daripada kalangan yang baik-baik dan kita serba kekurangan , tak sama seperti mereka bermakna Allah menduga dan memberikan ujian buat mereka untuk melalui kehidupan agar mereka yang baik-baik mampu memimpin mereka yang tidak..sama-sama ke jalan keredhoanNya , itulah kekuatan bagi mereka yang punya kelemahan , bakal di uji Allah dengan ujian yang mampu di tanggung oleh mereka ..^_______^

di saat itu , di saat kita sedang mencari pelangi hati kita walaupun sering di landa kesakitan dan kepayahan kita akan berfikir 'jika Allah ingin memberikan sesuatu yang terbaik didatangkan ujian dalam hubungan tersebut ..ujian yang mematangkan , ujian yang mendekatkan diri kita kepada Allah s.w.t..




subhannallah..

hidup ini tidak akan pernah sunyi andai kita tersenyum melihat tujuh warna pelangi menerangi dada awan di langit Tuhan .. saat itu , kita masih turut tersenyum memijak kaki di lantai rumput bumi tanpa rasa sendiri ♥


Kerana tidak ada kemanisan tanpa ada kepahitan, dugaan dan rintangan. Mengecapi kebahagiaan memerlukan pengorbanan. Setiap kesenangan akan ada bayaran. Contohnya Tuhan hadirkan pelangi yang indah dan kicau burung yang menyanyikan kedamaian selepas hujan. 




C.I.N.T.A ADALAH ANUGRAH, PELIHARALAH IA SEMENTARA KITA MASIH MERASAI KEUJUDANNYA...

No comments:

Post a Comment