Cinta Kasih

Tuesday, December 14, 2010

Cinta Ini

Kehidupan ini bagai menyemai angin dan badailah yang kita tuai..


Sahabat, biar kita ditimpa badai sekalipun.. ku harap, ukhuwwah kita kan tetap terjalin utuh...ku sedari, ukhuwwah kita sering diuji...biar kadang hati tak mampu bertahan, namun sayang tak pernah hilang...nanti kelak, biar kita tidak lagi sehaluan... biar medan kita tidak lagi sama...ku harap hati kita tetap bersatu...berjuang, menjulang cita-cita dan menyuratkan maksud..kerana...

"Tidak ada yang bahaya bagi iman melainkan cinta kepada dunia dan tidak ada bahaya bagi hati melainkan tertarik kepada hiasan dunia. Maka, apabila hati telah hancur, apalagi yang akan dibanggakan oleh seseorang di hadapan Allah kelak?"

 -Imam Ahmad Bin Hanbal-
Sebenarnya aku sering di buai rindu pada kalian. Rindu yang amat..sampai menjadi satu bisul yang dah masak, tunggu masa nak meletup..Adush sakit tau..Orang tua kata kalau bisul kena cucuk dengan duri x boleh dengan jarum bertambahlah bisanya. Ni lah padahnya aku terlalu asyik masyuk dengan pemgembaraan, rantau ini bagai sebuah ranjang yang melenakan aku. Sehingga aku lupa akan enaknya sagu' dan seronoknya main tarik upeh pinang..


Aduii.. blur..kemelut ingatan pada kalian manjadikan aku bagaikan sesat dalam terang..

Oh jiwa kacau ni..relaks kejap..

****************************************************


No comments:

Post a Comment