Wednesday, December 22, 2010

Tak mengapa..

Asslmkmwtb..

Petang ni kepala rasa berat pulak.entah nape? Aku sering bermuhasabah diri, seandai harus kesakitan ini yang terbaik untukku maka aku redha saja..


Tapi bila ku toleh kebelakang, banyak lagi urusanku yg x selesai.Ada yang mengatakan biaq saja Allah selesaikan dan biaq saja staff yang uruskn sebb dah tugas depa. Namun aku bukan jenis mcm tu tpi x lah baik sngt he.he..terasa bakul terangkat..senyum kambing pulak aku..emmm, x de cermin mungkin ada bibir kambing, seksi??fuuhhh..poyooo..

Bagai screen LCD Sony 64" suasan di opisku..hu..hu.. betapa haru birunyalah mereka dengan hari2 bergelumang dgn memo yang sangat mencekik otak kekadang. Office Shippinglah katakan.




Aku terbaca di sudut kad ucapan di sisi katilku, mcm sajak or lirik lagu..salah satu kad yg berwarna purple..cantik ada seekor burung camar putih..


Tertera ;  Terbanglah Terus Menuju Mimpi...




Ada duka, ada luka
Mendiam di duduk hati
yang paling dalam
Biarkan saja
Lepaskan padaNYA
Penawar selalu ada
iakan tersembuhkan

tegalah melangkah!
walau terasa peritnya payah
walau langkah2 ada yang goyah
bangkitlah dari rebah
kutahu…
walau jasad terlihat letih
ruhmu tetap selalu teguh

tetaplah melangkah!
dengan tiap murni usaha
dari segenap jernih jiwa
tiada kenal erti lelah
bintang terang di hujung jalan
tersiap menanti untuk pejuang
yang mahu berjuang.

Nanti…
mulia bakti untuk ummah
adalah kesinambungan juang
yang tak pernah akan selesai

Teruskan dan tetaplah melangkah
ALLAH selalu tahu dan akan bantu!
                                                        
             ( coretan dalam kad ucapan yang ku terima )


Aku merasa ada air mengalir dari dlm hatiku dan jatuh kedlm nuraniku..Aku teharu, di saat ini baru aku menyedari siapa teman2 yng ada di sekitarku. Hati mereka terlalu putih dan mulia..sebab itu aku merasa ada satu kekuatan mengalir dari dalm diriku untuk bangkit dari pembaringan yang agak memenatkan ini..




Sekarang aku merasa kesendirian dalam perjalanan ini



Kecewa, putus asa aku gumpal dan buang dalam kenangn, biar menjadi lembar kekuatan untuk aku terus melangkah walau pun tampa kedua kakiku..


Ah..hati kenapa rasa nak menangis ni? seandainya aku tidak terjaga lagi dari lena yang kejap ini, bagaimana ya?..Puas aku mahu melontar jauh2 semua yang mengerikan ini.tapi ternyata aku masih terlalu lemah..Lantas aku padatkan bantal ke wajah., aku tahan dengan dua tanganku..biar jerit tangisku tak siapa yang dengar. Aku mulakan jeritan  dan tangisanku sepuasnya, biar sebak bermaharajalela pada seluruh ruang bilik kedap ini..Kalau terpaksa banjir biar saja..Akumahu menangis sepuasnya sekarang. Esok aku suah tidak ada masa lagi untuk semua ini..Esok atau sebentar lagi aku mahu terbangggg..










Saat layu letai terkulai
memunggah pedihnya resah
Yang tak kunjung sudah
Menangislah dari hati yang dalam
Menangislah…
Menangis.
Biar duka melega
Hanyut dibawa airmata
Lenyap saat ia terseka.

Saat tangis sudah puas
Bangkit kembali melangkah deras
Pada juang yang belum lunas

Yakin saja,
Teguh akan kian mencambah
Memutik kembali semangat nan patah
Membugar dengan embunan tabah
tegalah terus melangkah…
Kerana kita punya ALLAH.

( coretan dri kad ucapan yg aku terima dri seseorang ).



Ketika Cinta Harus Berpisah sementara demi mencari Ridho-Nya
Hendaklah Cinta itu selalu tertuju pada-Nya semata
Tiada lagi dendam tiada pula dusta..

Di antara keduanya..
Jadi biasa adalah hal bijak yang seharusnya..
Hingga waktunya benar-benar tiba.


Lantas setelah semua ku muntahkan dalam jerit di bantal, 'jeritan bantallah namanya tu..Aku lap air mata, air hidung, nafas ku hela, bulat mata abang dan makcik merenungku, mcm biji guli yang aku buat main congkak kat kampung je. ku buat2 tak perasan.Mcm ne lah rupaku agaknya. Tak mau bayanglah..memang comfrem buruk..



Aku pejam mata seolah aku mahu melupakan pandanganku sebelum ini, aku tidak mahu menoleh kesakitan itu dan aku tidak mahu melihat walau bayang sekali pun kelibat duka itu.





Kesakitan Itu Adalah Duniaku

Dadaku masih terasa ngilu dan sakit kerna kerap di tekap dgn mesin agar aku sadar,sebenarnya aku sakit di perbuat begitu tapi apakan daya aku tidak dapat menyahut atau bagi respon pada mereka.


oklah kekawan, aku dah rasa penat ni,,nnti sambung lagi, sakit belakang yang amat sangat, baru nk lepas rindu dengan korang...ok aku mau rehat dulu ya..titik

Jika aku harus hilang satu saat dari ingatanmu, apakah kamu bisa jadi gila??



No comments:

Post a Comment